Размер шрифта:
A
A
A
Цвет сайта:
Ц
Ц
Ц

У Маскве пройдзе выстава жывапісу беларускіх мастакоў "Вясновая рапсодыя", падрыхтаваная Нацыянальным мастацкім музеем

Выстава жывапісу беларускіх мастакоў “Вясновая рапсодыя” ў Дзелавым і культурным комплексе Пасольства Рэспублікі Беларусь у Расійскай Федэрацыі прысвячаецца святу вясны і Міжнароднаму жаночаму дню. Прадстаўленыя творы мастакоў розных пакаленняў і індывідуальных творчых памкненняў адлюстроўваюць аўтарскія сакрэты і формулы прыгожага ў мастацтве на сучасным этапе развіцця.

Паказаныя ў экспазіцыі палотны беларускіх жывапісцаў перадаюць непаўторны каларыт, духоўную змястоўнасць і эмацыянальнасць беларускага выяўленчага мастацтва, дэманструюць пераемнасць класічных традыцый пейзажнага і нацюрмортнага жывапісу і адметнасць нацыянальнай мастацкай школы.

Тут і працы Сямёна Дамарада, поўныя вытанчанасці, чуласці і музычнасці, якіх можна дасягнуць у пейзажным мастацтве; і цудоўныя кветкавыя жанры Мікалая Ісаёнка, што апавядаюць пра цёплыя дні пасля дажджу і цішыню вясковага вечара; і поўныя маляўнічай феерыі імпрэсіяністычныя нацюрморты Марыі Ісаёнак. Пра ціхамірнасць, засяроджванне на ўнутраным жыцці прыроды раскажа палатно Валерыя Шкарубы, якое фіксуе момант медытатыўнага забыцця, калі здаецца, быццам час спыніўся і выяўлена чалавечая магчымасць умення сузіраць неба, прыслухоўвацца да гукаў лесу і бачыць найглыбейшую таямніцу быцця.

Поліфанізм увасабленняў прадстаўленай тэмы заканчваецца творамі Уладзіміра Пракапцова, Глеба Отчыка, Васіля Касцючэнкі. Кожны аўтар стварае свае законы прыгажосці. Аднак агульным для розных пакаленняў мастакоў з’яўляецца нарастаючая роля асацыятыўнасці і метафарычнасці. Праз умоўнае сімвалічнае ўвасабленне свету ў жанрах нацюрморта і пейзажа ствараецца захопленае светаадчуванне. Гармонія прыроды, яе адлюстраванне і пераўвасабленне – ёсць галоўны крытэрый прыгажосці.

Безумоўнай меркай майстэрства заўсёды служыць разуменне багацця нюансаў колеру, дынамізм і драматызм лініі ў карціне. Праца, створаная мастаком, заўсёды будуецца па законах гучнага, меладычнага колеру. Прымяненне гэтага прынцыпу вызначае і індывідуальны характар кожнага аўтара: з якой сілай і настроем мастак выбудоўвае палатно, паказвае нам аўтарскую манеру, уменне перадаваць колеравае багацце навакольнага асяроддзя.

Гэты выставачны праект – дыялог з гледачом аб законах прыгожага на мове мастацтва, якое здольна натхняць і абуджаць унутры кожнага эстэтычныя пачуцці.