Размер шрифта:
A
A
A
Цвет сайта:
Ц
Ц
Ц

Выстава жывых скульптур творчай майстэрні Алега Усава “Джокерс”

Холодный мрамор стал живым,

Проникся стоном камень...

Генрих Гейне (перевод Александра Блока)

Пролог «Книги песен» (сборник стихов, 1827)

 

Сюжэт пра Пігмаліёна – легендарнага грэчаскага скульптара, які стварыў выдатную статую са слановай косці, якую багіня Афрадыта ператварыла ў жывую дзяўчыну, – шмат стагоддзяў бударажыць творчае ўяўленне людзей мастацтва. Мабыць, таму ён і спарадзіў такую колькасць палотнаў, раманаў і музычных твораў. Сёння таксама, як і шмат стагоддзяў таму, знаходзяцца творча адораныя асобы, якія займаюцца гэтай тэмай, але наадварот. Яны ператвараюць жывое чалавечае стварэнне ў халодную і нерухомую скульптуру.

У многіх краінах гэта ўжо сапраўдны від мастацтва; шпацыруючы па любому буйному еўрапейскаму гораду, можна ўбачыць вулічных артыстаў, якія зарабляюць на жыццё, ператвараючыся ў Галатэю. Плошчы гарадоў літаральна ўсеяныя скульптурнымі выявамі знакамітых і папулярных гістарычных персанажаў. Скульптурнасць у вобразах і позах, колеры мармуру, бронзы і белай гліны, архітэктура зморшчын сукенак зачароўваюць гледачоў сваёй ілюзорнасцю. Часам, толькі злавіўшы ўважлівы погляд чарговай “статуі”, мы разумеем, што пад пластом фарбы на самай справе хаваецца жывы чалавек. Незвычайна цікава назіраць, як людзі маюць зносіны з жывымі скульптурамі, якое ўзнікае ўзаемадзеянне паміж жывым і нежывым, ідэальным і недасканалым, халодным і цёплым, статычным і рухомым. Гэтыя пачуцці, эмоцыі, дыялогі жывой і нежывой матэрыі – гэта энергія і ёсць, уласна, тое галоўнае, дзеля чаго існуе гэты від мастацтва.

17 мая 2014 года ў рамках праекта “Ноч музеяў-2014. Лабірынты часу” ў Нацыянальным мастацкім музеі Рэспублікі Беларусь творчая майстэрня Алега Усава “Джокерс” прадставіць першую ў Мінску выставу жывых скульптур.

 

Куратар выставы – Кацярына Ізафатава, навуковы супрацоўнік аддзела навукова-асветніцкай работы.